Rudá jako krev

13_ruda_jako_krev

POČET STRAN: 180

AUOR/KA: Salla Simukková

HODNOCENÍ:  5 hvězdiček

NAKLADATELSTVí: Egmont

Byla jednou jedna dívka, která se naučila bát…

Lumikki Anderssonová je svéhlavá sedmnáctiletá dívka, která má ráda samotu a silnou černou kávu. Řídí se pravidlem „neplést se do záležitostí druhých“. Jednoho rána ale objeví ve školní temné komoře sušící se řadu pětiseteurových bankovek. Ve vzduchu visí pach krve. Nález bankovek od základů otřese jejími zásadami, obrátí její všední život vzhůru nohama a vtáhne ji do světa drogových dealerů a násilníků.

Rudá jako krev je první díl úspěšné trilogie. Práva na její vydání se už prodala do 37 zemí světa. Ve druhém dílu s názvem Bílá jako sníh se hrdinka vydává do Prahy. Závěrečný díl nese název Černá jako eben.

Byla jednou jedna dívka, která se naučila bát…

Tento citát k této knize sedí dokonale. Když jsem si knihu vybrala na recenzi, nečetla jsem anotaci (jako vždy) takže jsem myslela, že na mě čeká další romantický příběh s upíry. Kniha mě vyvedla z omylu. Je to severský příběh o dívce Lumikki, už to jméno je na typickou Young Adult neobvyklé. Hlavní hrdinka Lumikki Anderssonová se nepodobá žádné dívce z knih co jsem doposud četla, sedí v koutě (dobrovolně) má svou hlavu a žije si svůj vlastní život.

Bylo nebylo, jednou uprostřed zimy se z mraků snášely sněhové vločky měkké jako peříčka. V hradním okně, jehož rámy byly jako z černého ebenového dřeva, seděla královna a vyšívala.
Zatímco tak vyšívala a vyhlížela z okna, stalo se, že se jehlou píchla do prstu a na sníh skanuly tři kapky krve. Červené kapky vypadaly na bílé sněhové pokrývce tak hezky, že si královna pomyslela:
– Ach, kdybych tak měla děťátko, bílé jako sníh, rudé jako krev a černé jako ebenové dřevo!

Na této knize je velice zvláštní jedna věc a to je styl psaní. Příběh má krátké kapitoly, to je dobře, protože když potřebujete knihu zavřít, nemusíte si říkat Ok ještě 20 stran a mám dočtenou kapitolu. Kapitoly jsou opravdu celkem krátké, takže se kniha dobře a svižně čte, ale to není ta věc co mi připadala nejzvláštnější. Je to přímá řeč, která není psaná formou uvozovek, jak u normálních knih bývá, ale je psaní pomocí odrážek.

– Tohle je fakt pořádnej balík.

– A rozdělíme se rovným dílem.

Rudá jako krev, strana 12/180

Na závěr musím říct, že se mi kniha velmi líbila, překvapila mě ať už svým dějem nebo netradičním a originálním stylem psaní. Určitě si budu chtít přečíst další díl, už jen proto, že se odehrává v Praze a takových knížek moc není,jediné co jsem četla byla Dcera kostí a dýmu. Za mě má knížka plný počet hvězdiček.

ebf13-logo_knihcentrum_bilypodklad

Děkuj nakladatelství KNIHCENTRUM za poskytnutí ebooku.

Zanechat Odpověď

