Řekni vlkům, že jsem doma

NEJLEPŠÍ

POČET STRAN:424

NAKLADATELSTVÍ: Jota

Řekni vlkům, že jsem doma – tuto knihu můžu označit za nejlepší knihu, kterou jsem tento rok přečetla!

Hlavní postava čtrnáctiletá June, chodí s matkou a sestrou Gretou za svým oblíbeným strýcem Finnem, který má pro June slabost. Finn umírá na AIDS a tak se rozhodne namalovat obraz – portrét na kterém budou jeho dvě neteře a tak spolu tráví hodně času. June je zvláštní holka, miluje středověk a vše co je s ním spojeno a tak chodí do lesa, kde si představuje že žije v jiné době. Když Finn zemře, odhalí se spousta tajemství i Finnův přítel Toby, který má dávat pozor na June.

řekni vlkům-3d-cover-2

AIDS je něco, co je v 80. letech jedno velké tabu. Nemluví se o tom v rodinách a na veřejnosti už vůbec ne. V důsledku toho je malá June vyděšená už jenom ve chvíli, kdy dostane na tvář polibek od svého strýce..

Kniha je o smrti a objevování sama sebe, protože pro June je smrt Finna velice těžká a Toby je jediný, kdo jí v tomhle ohledu dokáže pomoci. Poznávají se…

V toto příběhu má každý svou roli, i vedlejší postavy, třeba Finnova sestra, matka June. Skrývá svá tajemství a proto je jednou z nejzajímavějších postav v celém příběhu – a Finn i po své smrti je s námi po celou knihu.

V knížce Vás navíc po celou dobu čtení pronásleduje magická atmosféra 80 let. Příběhem, postavami i prostředím je pro mě !Řekni vlkům že jsem doma“ naprosto dokonalou knihou. Už od chvíle, kdy jsem se do knihy začetla, jsem byla unesená a tento pocit nezmizel ani po dočtení. Tento příběh Vás chytí a pravděpodobně nikdy nepustí. Já sama teď budu mít dlouho problém, abych mohla srovnat nějakou další knihu s tou, kterou napsala Bruntová. Máloco se totiž podaří vystihnout vše podstatné v tak magickém příběhu.

5.HVĚZDIČEK

Děkuji knihkupectví KNIHCENTRUM, že mi poskytlo recenzní výtisk.
Knihu si můžete objednat ZDE
Zanechat Odpověď

