Město z popela

MĚSTO Z POPELA

POČET STRAN: 390

NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub

Po městě z kostí jsem se pustila do dalšího dílu Nástrojů smrti a to na Město z popela. Musím uznat, byla to skvělá volba číst to hned po dočtení prvního dílu i přes to, že vždy s druhým dílem pár dní,   ne-li týdnů čekám.

Druhý díl začíná rozhovorem čaroděje a Valentýna. Valentýn se chce chopit moci a tak tvoří novou armádu monster.  Clary a Simon si jsou každý den k sobě blíž a blíž … Zatím co Jace se trápí a zvyká si na nově přijatý fakt ohledně vztahu s Clary. I tady bohužel platí, že Krev není voda. Bohužel, pro fanynky sourozenecká láska není nijak zvlášť vítaná (až na hry o trůny – tam se zdá, že je to v naprostém pořádku) a tak se musíte smířit, že v tomto díle moc milostných scén mezi Jacem a Clary nenajdete.

20140813_131801Ve druhém díle panuje neustálé napětí. Jace ani Clary neví, jak se k sobě chovat. Přece jen, dozvědět se takovou novinku, když jste oba zamilovaní, není nic pěkného … Po přečtení prvního dílu jsem si myslela, že budou chtít být spolu i přes to že jsou sourozenci a tak mě tento díl celkem nemile překvapil. Chápu, že asi není nejlepší líbat svého sourozence, ale přeci jen ti dva se to dozvěděli až v 16 letech. A zamilovanost taky sama od sebe nezmizí …

Cassandra Clareyová mě ale hodně překvapila, myslela jsem že Clary se bude chtít odcizit a bylo to přesně naopak. Tento díl měl dvě tváře – byl nejistý hodně nejistý, jak to celé bude s našim milostným trojúhelníkem (Jace, Clary, Simon) dál a byl taky hodně vtipný, za ty dva díly co jsem četla můžu s naprostou jistotou říci, že tato kniha získává titul nejvtipnější kniha s velkým počtem sexuálních narážek. Opravdu Simon je borec.

„ Myslíš to, žes osvobodila potencionálního zločince a vyměnila ho za svýho bratra s čarodějem, kterej vypadá jako teplej ježek Soník a oblíká se jako nějakej pošuk, co unáší malý děti?“ zeptal se Smon.

„Ne, to se jim asi líbit nebude.“

Styl psaní Cassandry Clereové, je naprosto úžasný! Líbí se mi, že knihu rozděluje na části a na konci knihy je i obsah – to už se často nevidí a v knížkách to často chybí. Přece jen, když chcete najít svou oblíbenou pasáž a už dlouho jste na knihu nesáhli, je určitě těžké určit v které části knihy vaše oblíbená scéna je. Tak se podíváte na obsah a třeba vám název kapitoly připomene, co se dělo a kde byste měli hledat.20140813_131824

Celkově se mi kniha moc líbila, já jsem tým Clary a Jace (tým Case?) a taky se mi líbí pár čaroděj a Alek, jsou spolu roztomilý, hlavně Alek 😀 Druhý díl se mi možná líbil i víc, než první. Takže knihu můž jen doporučit a dávám knize 5. Hvězdiček.

5.HVĚZDIČEK

 

Zanechat Odpověď

