Město z kostí

NÁSTROJE SMRTI

NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub

POČET STRAN: 411

Tuto knihu, jsem už dlouho,  měla v plánu přečíst a teď se mi konečně na dovolené naskytla chvilka klidu. Rozhodně mé čtecí náladě pomohl film, který jsem viděla týden před odjezdem a jednak taky TBR Jar, z kterého jsem si nástroje smrti vylosovala (taktéž druhý díl – recenze by měla být celkem brzo) Film se mi hodně líbil, takže není divu že jsem si knížku tolik oblíbila.

Taky za to docela dost může Filip, kvůli kterému jsem si knížku přečetla, takže díky že jsi mě k tomu dokopal 😀

Clary Frayová je normální středoškolačka s normálními pozemskými problémy. Má nejlepšího kamaráda Simona, kterého má řádně vycvičeného a vše dělají spolu. Příběh začíná, když Clary vezme Simona do klubu Pandemonium, z obyčejného dne se stane den, na který Simon ani Clary do smrti nezapomenou!

Clary je svědkem vraždy, parta divně oblečených gótů zabije jednoho kluka před očima Clary, i když Clary je jediná kdo to vidí. Mladí lovci stínů si Clary všimnou. Vše Clary vysvětlí a když Clary přijde domů zjistí, že její matka zmizela a Clary napadne démon. Naštestí Jace Wayland není daleko.

20140809_210736

Na to, že jsem viděla film, který jsem si zamilovala … třebaže jen kvůli Jace … knížka je opravdu skvělá. Tuto knížku jsem si vybrala jako dárek v Luhačovicích na kolonádě, ano i tam mají knihkupectví, sen každého knihomola :3 Ze začátku jsem hledala rozdíly mezi knížkou a filmem a opravdu jsem jich pár našla, ale opravdu jen pár a v takových maličkostech!

20140809_211252

Mou nejoblíbenější postavou knihy se stal Jace, Jace je prostě frajer se vším všudy. Je mi velice sympatický, je hezký, chytrý a ovládá sarkasmus – na tom si celkem zakládám 😀 (např. Tyrion) Jace by podle mě mohl vyhrát kategorii nejsympatičtější postava roku 2014. Ovšem, nebyla by to Cassandra Claire, kdyby se v příběh něco „nezvrtlo“ a tak je to i s Jacem. Provází ho temná minulost a on jí musí čelit!

Hlavní postavu Clary jsem si taky oblíbila, i když asi ne tolik co Jace. Je chytrá, ráda čte a kreslí jako její matka, ale některé věci jí nedochází, což by každý poznal už od první kapitoly. To mě trošičku zaráží, ale je jí přece jen patnáct let. V tomto věku se dá napáchat spousta pitomostí o kterých si ani neuvědomujeme, že to jsou vlastně pitomosti.

20140809_210929

Přecházíme k další kategorii, záporák roku. Nejdříve jsem si myslela, že to bude Alek, který nebyl z Clary zrovna nadšený, ale po pár kapitolách mi došlo, že to vyhraje Valentýn. Ironie co? Tak mírumilovné jméno.  Cenu a největší ego získává … Valentýn, nevěřím že je ten za koho se vydává, protože to by celý příběh vypadal asi jinak a postavy by proti sobě bojovali na život a na smrt. Valentýn je egoistický sobec, který se nestará o nikoho jiného, než sám o sebe.

20140809_211402

Celkově se mi kniha velmi líbila, není to zatím na plný počet hvězdiček, ty si schovávám na něco opravdu výjimečného – podle všech z vás, kdo knihu četli je to třetí díl nástrojů smrti – město ze skla. Uvidíme, zatím knize dávám čtyři hvězdičky. Takový by měl být každý první díl všech knížek – je zde akce, tajemno, romatika … a každý z vás si tu najde své.

4.HVĚZDIČKY

 

 

2 thoughts on “Město z kostí

Zanechat Odpověď

