RC Review: Hlasy chaosu

Leonard-Rosen_Hlasy-chaosu_stredni1Autor: LEONARD ROSEN

Počet stran: 424

Nakladatelství: Galatea

Vydání: Hardback

Hodnocení: 4 hvězdičky

Matematik James Fenster se stal obětí exploze ve svém hotelovém pokoji v Amsterdamu, ke které došlo v předvečer dlouho plánovaného projevu na zasedání Světové obchodní organizace. Samotné provedení tohoto činu by se mohlo jevit jako elegantně a profesionálně odvedená práce, kdyby vše nebylo zároveň bizarní. Fensterův hotelový pokoj totiž byl kompletně vypálený, ale zbytek objektu zůstal neporušený. Inspektor Henri Poincaré se při vyšetřování vraždy ocitne na křižovatce, kde se bude muset rozhodnout pro správnou cestu vedoucí k vyřešení případu.

Spolu s kolegy Paolem Ludovicim a Sergem Laurentem, sleduje Poincaré dlouhý seznam podezřelých: peruánského vůdce hnutí za osvobození původního obyvatelstva, fundamentalistickou skupinu ozbrojenců, majitele investičního fondu a v neposlední řadě i dvě Fensterovy obdivovatelky – bývalou snoubenku a doktorandku matematiky. Během vyšetřování zaznamená Poincaré, že se proti němu vytváří podivuhodná zášť související s dosud neuzavřeným případem genocidy. V Americe, kde vede další vyšetřování, ho zastihne tragická zpráva z rodné Francie. Plný zoufalství a bolesti si uvědomuje, že oba případy mohou spolu souviset. Zbývá už jenom to pojítko najít….

Nepojmenovaný 1

„Odhalili se ti brány smrti?

Spatřil jsi brány temnoty?“

Hlasy Chaosu/ Druhá část knihy

Knížku jsem si vybrala, protože jsem po romantických a oddechových knížkách potřebovala prostě změnu. Vím, že tuto větu píšu více méně u každé detektivky nebo thrilleru, který přečtu, ale nedokázala bych to tu nenapsat, protože je to pravda. Moc takový žánr nečtu, ale čas od času dostanu chuť na pořádný “krvák“ nebo detektivku. Tato knížka nebyla výjimkou. Je to spíše takový napůl thriller a napůl detektivka.

Autor si dal opravdu záležet na tom, aby byl příběh propracovaný a vše do sebe zapadalo. Leonard rosen, (autor této knížky) myslel i na to, že by nás mohly zajímat matematické vzorce a knížka je i doplněná obrázky, což tomu dodává trošku vzpomínek na dětské knížky. Je škoda, že se v normálních knížkách obrázky už tak často nevyskytují a proto dávám knížce plus už jen za toto. K tomu autor si dokázal krásně pohrát se čtenářovou psychickou stránkou. Nepojmenovaný 2

V knížce bylo hodně teorií, ale nějak mi nesedla část matematika Jamese Fenstera, musel se hodně snažit aby dosáhl některých výsledků a zdá se mi, že Henri to měl daleko snazší. Mou oblíbenou postavou se proto stal James i když Henri mi byl taky dosti sympatický.

Abychom si to shrnuli, vytvořila jsem takový seznam pro a proti:

+ sympatický hlavní hrdina, kterého si musíte oblíbit

+ teorie, které vás nutí k zamyšlení