RC Review: Podezřelý

robert-crais-podezrelyAutor: Robert Crais

Počet stran: 328

Nakladatelství: Metafora

Vydání: Hardback

Hodnocení: 3,5 hvězdičky

Za svého pána by Maggie dala život. On je policista, ona policejní pes…
Na tom, že se policisté někdy dostanou do přestřelky, není vůbec nic divného. Když se k ní ale připletou náhodou, ve chvíli, kdy si ve služebním voze užívají vzácnou chvilku odpočinku, je to zatracená smůla. Zvlášť když po celé té hrůze zůstane na dlažbě pár mrtvých. Mezi nimi jedna policistka. Její parťák Scott James svoje zranění přežije. Výčitky svědomí a touha po pomstě mu však nedávají spát. Všechny stopy po zuřivých zabijácích se ztrácejí, nikdo neví, proč přišly oběti o život. Případ uzavřen. Scott se však nechce vzdát a osud mu přihraje trochu neobvyklého pomocníka. Či spíš pomocnici. Fenku německého ovčáka Maggie. A jak se záhadný případ znovu otevírá a rozkrývá, nalézají k sobě ti dva nelehkou cestu, oba poranění na těle i na duchu.
Příběh Scotta a Maggie činí z téhle knihy víc než jen pouhou detektivku, je dojemnou sondou do psí duše, která nemůže nechat chladným žádného „pejskaře“. Milovníci napínavých kriminálních příběhů si pak užijí nečekaných zvratů a – jak už to u Roberta Craise bývá – také ohromujícího rozuzlení. Padouši se totiž často skrývají právě tam, kde by je nikdo nehledal.

banner-PALMKNIHY

Po delší době, jsem se opět donutila přečíst si nějakou detektivku. Říkala jsem si, že jsem poslední dobou četla jen young adult tématiku, a tak by bylo fajn udělat změnu. Dlouho jsem žádnou detektivku nečetla, takže byla tato knížka pro mě snadným výběrem.

Robert Crais je americký autor, který začal psát až v 80. letech, pracoval i jako scénárista televizních seriálů a filmů Cagney & Lacey a Miami. Za scénář k Hill Street Blues získal nominaci na cenu Emmy. Preferuje ve svých románech čest a duševní rozvoj. Před devíti lety byl zfilmován jeho román Rukojmí, ve kterém si zahrál hlavní roli Bruce Willis.

Knížka se mi líbila, byl to skvělý zážitek. Robert Crais umí dokonale vykreslit situaci a když čtete, jako byste byly sami v knížce. To na tomto autorovi opravdu obdivuji, protože neznám moc autorů, kteří by to dokázali a tak si myslím, že Podezřelý není jedinou knížkou, kterou si od Craisra hodlám přečíst.

m-pes-na-louce-3760Příběh sice neměl nijak zvlášť originální příběh, to musím knize vytknout, protože se jednalo a policistu, který mádeprese, protože mu zemřela přítelkyně. V tom přichází psovod Maggie a tak vzniká nové přátelství mezi policistou a psem.

Ze začátku čtení jsem měla takové smíšené pocity, ale nakonec se mi Podezřelý dostal “pod kůži“ a já si byla schopná knížku užít. Knížku bych vřele doporučila všem milovníkům psů, protože ti budou mít z knížky ohromnou radost, nebo jen těm, kteří mají rádi detektivky. Kdybych to srovnala s jinou detektivkou, třeba Řez, tak samozřejmě je tato knížka jemnější a rozhodně hrozí méně krve a popisu vnitřností. Nakonec dávám knížce 3,5 hvězdičky což je takový “nadprůměr“.  Měl by vyjít i film, na který já osobně se už moc těším.

Děkuji nakladatelství Metafora za recenzní výtisk.