Review: Mé sladké šestnácté století

978-80-7447-430-9_me-sladke-sestnacte-stoleti_852056c32cb6826b79f9e64d4502e959Autor: RACHEL HARRISOVÁ

Počet stran: 256

Nakladatelství: Cooboo

Vydání: Hardback

Hodnocení: 5 hvězdiček

Cat se svou rodinou odjíždí do Itálie – Florencie, aby tam oslavila své šestnácté narozeniny. Co ale neví, je že se stane obětí cestování v časem. Náhle se ocitá ve Florencii, ale v jiné době. V šestnáctém století! Cat se musí naučit, jak se má pravá dáma v šestnáctém století chovat, jaké jsou výhody i nevýhody, a hlavně prožívá románek s krásným a ctižádostivým Lorenzem, za přítomnosti její sestřenice Alessandri a starším bratrancem Ciprianem.

Lorenzovy plně broskvové rty vykoulí odzbrojující úsměv, který poodhalí jeden trošku křivý zub. Poklekne přede mnou a vezme mě za ruku.

,,Jsi anděl, zjevení seslané Pánem“.

Lorenzo / strana 57.

Když se Cat ocitá v minulosti, neví co se děje, ještě před chvílí byla ve stanu cikánky v 21. Století a najednou je v renesanční Florencii! Seznamuje se tam se svou rodinou, tedy se svými předky z matčiny strany. Cat najednou vidí, jak snadný měla život a jak malé její problémy byly, zato teď? Intriky, faleš, dohodnutá manželství. Dívky jsou za divadlo odsuzovány, přestože Alessandra divadlo zbožňuje. I když bych se taky ráda podívala do Florencie, rozhodně ne do této doby! Cat, ale měla štěstí, zamilovala se, poznala skvělé příbuzné, kteří jí ve všem podporovali a dělali společné lumpárny!

,,Renesanční lidé měli tytéž talenty, schopnosti, tvořivost, vášeň, pohnutky, naděje a obavy, jako máme my dnes. Nebo alespoň velmi podobné“

Cat/strana 20.

Cat mi skvěle sedla jako hlavní postava, byla drzá, sarkastická a vtipná! Myslím, že bych si s ní dokonale rozuměla! Hlavně v těch prvních dvou bodech. Cat vyrůstala v Holiwoodu jako dcera slavného režiséra, takže přítomnost paparazzi je pro ni všední. Cat má oslavit své šestnácté narozeniny, pod vedením její macechy, která si představuje ohromnou party s fotografy a novináři, která se bude vysílat i na MTV. Za to Cat ji nemá ráda o takovou oslavu ani nestojí, když nemá přátelé, kteří by s ní její narozeniny oslavili. To byl taky hlavní cíl cesty do minulosti naučit se milovat a věřit!

keep-calm-and-enjoy-your-super-sweet-16Cippelo (Cip) je velmi korektní, dobře vychovaná a je to nejlepší kamarád Lorenza, vlastně, to on seznámil Cat s Lorenzem. Cip je taky velmi chytrý a nadaný, takže v té době je samozřejmostí, že přebere všechny otcovy obchody. Chudák Cippelo, má nalajnovaný celý život. Kdo by o něco takového stál?

Alessandra, je mladší sestra Cippela, je celkem otevřená na tu dobu. Rychle se s Cat skamarádily a později se označují i jako sestry. Alessandra je v knížce velmi důležitá a něco mi říká, že bude jednou z hlavních postav v příštím díle 😀

Konečně se dostávám k Lorenzovy, Lorenzo je lev salónů, každá holka by si ho přála mít, je šarmantní a neodolatelný. Před ním dívky doslova padají k nohám, za to Cat, je jiná zdrženlivá a to se Lorenzovy líbí. Loren je umělec, rád maluje a krásně, ale z otcovy stran je Lorenzo pouhým snílkem.

Autorka pěkně popisuje každý detail, co by Vás mohl zajímat o Itálii, nechybí ani pár vět v Italštině, já umím jen trošku z italštiny, ale pokud na tom nejste hůř než li já, v klidu ty věty přeložíte. Třeba Cippelo, by se mělo číst Čipélo, ale pokud neznáte pravidla tak Cip, by mohl zůstat Cipem. Jak si to vyložíte je na Vás 😀 Tato kniha vás uchytí a nepustí dokud nepřečtete poslední stránku. S tímto dojmem byste měli knihu začít číst, protože jinak Vám v noci nedá spát. Vím to z vlastní zkušenosti! Nemůžu se dočkat dalšího dílu, protože to dopadlo skvěle!