Review: Za zrcadlem

zazrcadlem-204x300Autor: ALINA BRONSKY

Počet stran: 272

Nakladatelství: Cooboo

Vydání: Hardback

Hodnocení: 3 hvězdičky

Juliene je patnáctiletá dívka, která navštěvuje elitní školu pro normály. Když se Juliene vrátí ze školy domů, zjistí, že její matka byla unesena. Vše tomu naznačuje, ale všichni ostatní, policie i její zbytek rodiny, trvají na tom, že matka Juli jednoduše utekla, ale proč byl dům vzhůru nohama? Juli ví, že se něco děje a je načase začít to řešit!

„Netrvá ani pět minut a já už netuším, odkud jsem přišla. Netroufám si křičet, protože mám strach z vlastního hlasu. Prostě běžím dál, prodírám se houštím, trny se mi zadrhávají o šaty rozdírají mi nohy“

Juliene, strana 45.

403HS0475-obraz-zrcadlo

Svět se dělí na dvě skupiny, normálové a freakové. Být normálem je “normální“, být freakem je špatné a stává se z vás vyvrhel! Když se podíváte na život z obou stran, být normálem má své výhody, ale když uděláte chybu, jste vyhozeni ze společnosti a podle společenského žebříčku jste navždy ztraceni a není cesty zpět. Zato u freaků je každému jedno co nosíte, jak vypadáte, jak se chováte … sice jste každým normálem uráženi, ale máte svobodu. Musím uznat, tyto skupiny měla autorka moc dobře promyšlené, ze začátku jsem se sice v příběhu trošku motala, ale po pár kapitolách jsem si začala zvykat.

Juliene je dcerou víly, v tomto příběhu je víla spjatá se zlem,s freaky. Víla je špatné slovo a víly jako známe mi,hodné a pohádkové bytosti prostě neexistují. Juliene jsem si celkem oblíbila, byla tvrdohlavá, drzá, ale ohleduplná a citlivá. Byla jsem s ní jako s hlavní postavou vcelku spokojená až na pár okamžiků, kdy bych třeba udělala něco jiného.

Juliina nejlepší kamarádka Ksy, mi ze začátku připadala taková odlišná … ale to byl záměr, přece jen freakové se musí chovat odlišně. Myslím že Ksy se během příběhu vyvíjí a zdokonaluje, to samozřejmě i Juliene, ale u Ksy je to na konci hodně vidět. Za to Ksyin bratr Ivan, ten je pořád stejný, zdvořilý, milý ale rozhodný. V tomto díle se setkáváme i s více postavami jako je například otec Juli, nebo její sourozenci. Otec Julie je vcelku “nervák“. Nebyl jednou z mích oblíbených postav, sice jsem chápala proč dělal, ty věci, které dělal, ale ani tak jsem ho neměla ráda.

lesni_vila

Přestože se mi příběh líbil, musím mu zatím dát jen tři hvězdičky, protože si myslím, že by se samotný příběh mohl zkrátit o 100 stran a vůbec nic by se nestalo! Podle anotace má být příběh o tom, že Juliene s Ksy a jejím bratrem Ivanem podniknou cestu pro nalezení Juliiny matky, ale když čtete, jste skoro u konce knížky a pořád se neobjevuje hlavní zápletka. Díky tomuto faktu má kniha jen tři hvězdičky, nekonečné čekání na něco co se vleze do pár stran!