Review: Kronika prokletých zaklínačů 1- Nádherné bytosti

imagesCAA6DVO4Autor: Kami Garcia a Margaret Stohl

Počet stran: 512

Nakladatelství: Knižní klub

Vydání: hardback

Hodnocení: 5.hvězdiček – Svět knih doporučuje!

Celý život žijete v malém městě, zapadákově zvané Getlin, předem víte, co budete dělat, víte kdo, co bude dělat, jaká příští generace bude. Není nic horší než stereotypní život. Ale vy ho žijete a nenávidíte ho … odpočítáváte si dny, které vám zbývají do maturity, protože víte, že jakmile dostanete maturitní vysvědčení, už se do Gatlinu nikdy nevrátíte, A pak potkáte holku, která je náhodou zaklínačka … a celý váš pohled na svět se změní.

„Šestnáct měsíců a šestnáct let … šestnáct hrůz co zná tvůj svět. Šestnáctkrát o mých slzách sníš. Šestnáctkrát se řítíš níž a níž“

beautiful-creaturesEthan Wate je normální středoškolák. Bohužel jediný v celým městě, který má rozum a nebojí se ho použít. Čte pouze zakázané knížky a ty jsou pro ně cesta k tomu být aspoň na pět minut někým jiným. Nevědět co ho čeká a jaký osud bude mít příště. Pak se, ale zamiluje do Leny Duchamnesové, zaklínačky s podivnou rodinou. Jde o osudovou lásku. V pravém slova smyslu, o které se rozhodlo již za občanské války (Válka Severu proti Jihu/ 1861- 1865) kdy se do sebe jejich předkové zamilovali a neskončilo to ani pro jednoho dobře. Ethan s Lenou ví, že mají jen omezeně času do Leniných 16 narozenin. Pak bude Lena vyžádána a buď se stane Světlou (hodnou) nebo Temnou (zlou) zaklínačkou. Oba se horlivě snaží získat nějaké vysvětlení, jak zabránit osudné volbě.Ethan-beautiful-creatures-movie-32889593-750-1050

Knížka se mi velice líbila, je to jedna z mých nejoblíbenějších knížek. Právě jsem dostala další tři díly a tak jsem si tuto knihu musela přečíst od znova. Knížka má nádherný obal. V pár projektech, které sleduji, se tato knížka umístila na vrcholku tématu: Nejkrásnější obálka. Já se tomu nedivým, obálku má nádhernou.

Příběh Ethana a Leny vás doslova pohltí, je to originální, napínavé a až do konce nevíte, jak to vlastně dopadne. V knize najdete i flashbacky… které jsou zajímavé, a pomohou vám pijít na to, co se kdysi událo. Jen mě v knize zaráží jedna věc a to , prosím kdo by věděl proč to tak je, ať mi prosím napíše do komentářů, na každé nové kapitole je místo čísla kapitoly, náhrobek s čísly. Například 1 a 2 .Kapitola je 2/IX a třetí kapitola je 11/IX. Takže tomu moc nerozumím. To by byl asi jeden protiklad, nebo spíše zajímavost, ale i přesto kniha dostává plný počet bodů.

One thought on “Review: Kronika prokletých zaklínačů 1- Nádherné bytosti

1. Na těch náhrobcích je to datum. Viz např. kapitola Sladkých šestnáct – Lena je narozená 11.2. a na náhrobku je 11/2.