Review: Špaček v porcelánu, aneb etiketa vole.

AUTOR/KA – Ladislav Špaček

POČET STRAN – 208

NAKLADATELSTVÍ – Mladá fronta

ANOTACE – V knize Špaček v porcelánu provede Ladislav Špaček, novinář a mluvčí prezidenta, každé dítě či teenagera všemi nástrahami společenského života. Tak, aby je s přehledem zvládli, a přitom zůstali sami sebou.
Dobré vychování je jedna z největších výhod, které člověk může do života dostat. Kniha je vtipný ilustrovaný návod, který mohou ke svému prospěchu využít i rodiče. Nenásilnou formou vysvětluje vše podstatné od nejběžnějších situací, které mohou být také zapeklité, po události vysoké společenské úrovně. Vysvětluje, jak být zdvořilý, ale nikoli servilní; jak dobrá prezentace pomáhá zvýšit sebevědomí.
Etiketa se netýká jen slušného chování, ale především komunikace. Je to jakási pomyslná nálepka na osobnosti člověka, která výrazně ovlivňuje názor, který si na něj vytváří okolí. Člověk je tvor společenský a chyby v mezilidských vztazích se napravují obtížně. Momentálně nejznámější český odborník na správné společenské chování vysvětluje, jak se vyhnout pokleskům a trapným situacím.
Nikdo neví, kdy ho pozvou na večeři do Buckinghamského paláce, a proto je dobré být připraven, nejlépe s knihou Špaček v porcelánu.

MÉ HODNOCENÍ – Kniha byla velice poučná, co se týče etikety a moc hezky napsaná. Na knihu jsem přišla náhodou, když si ji můj kamarád Erik četl ve škole. Zaujala mě a já se rozhodla to risknout a hned jsem si ji koupila. Líbilo se mi, že v knížce je jedna strana napsaná v záporech co se nesluší dělat a zbytek je napsané v kladech, které se naopak dělat mají a na konci kapitoly jsou vždy napsané důležité body, které by se měli dodržovat. Na konci knížky je test, který vám doporučuju vyplnit, protože si pak můžete ověřit, co potřebujete ze znalostí etikety ještě doladit. Tak hodně štěstí!

HODNOCENÍ – 4/5