RC review: Tom Gates – Úžasný deník

POČET STRAN – 248

NAKLADATELSTVÍ –  Fragment

INFO- Nečtěte to, jestli jste…
1. moje nevrlá sestra Delia (grrr),
2. Marcus Meldrew (což je idiot),
3. paní Worthingtonová, která má knír (je těžké na něj NEZÍRAT).

Jmenuju se Tom Gates. Když mě učitelé zrovna nesledujou slídivým pohledem, baví mě kreslit obrázky a vymýšlet, jak bych mohl co nejvíc lézt na nervy Delii. Učitelé si o mně myslí, že neudržím pozornost a že mi „chybí soustředění“, ale to považuju za tvrdý odsudek, protože právě teď SOUSTŘEDĚNĚ dumám, kterou tyčinku bych měl sníst jako první… hmm.

MÉ STRUČNÉ INFO – Tato knížka je o chlapci, takovém spíš „rošťákovi“, který si začíná psát deník v 5. Třídě a vypráví o svých dobrodružstvích – spíše lumpárnách! Tom vypráví většinou ve škole, kde třeba celou knížku dluží úkol z recenze – takže vidíte, že Tom je kluk jako každý jiný. Tom ze všeho nejraději otravuje svou starší sestru Deliu, cvičí ve své kapele, kterou založil se svým nejlepším kamarádem Derekem – Zombíjský rafani. Miluje skupinu 3 týpci – která je pro všechny děti v jeho škole nejlepší skupina ze všech.

MÉ HODNOCENÍ –  Knížka byla opravdu skvělá, vypráví o životě malého kluka, který je úplně obyčejný ale má starosti a vyvádí lumpárny jako každý jiný. Líbilo se mi, že se v knížce střídá druh písma, kterým Tom píše. Knížka je napsaná ve formě deníku, takže se kniha čte lehce a rychle. Trošku mi připomněla docela už slavnou knížku Deník malého poseroutky, kvůli svému podobnému žánru. Tuto knížku bych doporučila hlavně malým klukům, kteří třeba nechtějí číst, protože tuto knížku přečtou jedním dechem a budou se těšit na další Tomovy lumpárny! Ale také bych ji samozřejmě doporučila i holkám a klukům jakéhokoliv věku. U knížky se nasmějete a je to taková pohodová, odpočinková kniha. Takže vřele doporučuju!

HODNOCENÍ –  7/10

Děkuji nakladatelství Fragment za recenzní výtisk