Stefanovy deníky – zrození

AUTOR/KA –  L. J. Smith

POČET STRAN – 240

NAKLADATELSTVÍ – Fragment

INFO –   Ona není tím, kým se zdá. Mělo by mě to překvapit? Vyděsit? Ranit? Jako kdyby nic z toho, co jsem znal, z toho, co jsem se naučil, z toho, čemu jsem celých sedmnáct let věřil, nebyla pravda. Ještě jsem cítil, jak mě líbala, jak mi svými prsty tiskla ruce. Pořád jsem po ní toužil, a přesto mi v uších zněl hlas rozumu: Nemůžeš milovat upíra! Kdybych měl jednu z jejích sedmikrásek, mohl bych otrhávat  lístky a nechat kytku, aby rozhodla za mě. Mám ji rád…nemám ji rád…mám… Miloval jsem ji. Určitě. Na tom, co bude dál, mi nezáleželo. Mělo se moje srdce ubírat tímto směrem? Kéž bych měl mapu nebo kompas, aby mi ukázaly cestu. Ale ona má moje srdce a je mojí zářící hvězdou…a to by mělo stačit.

MOJE INFO / MÉ HODNOCENÍ –  Knížka nás přivádí za mladým pohledným Stefanem Salvatorem. S koněm se projíždí po loukách, kde začíná válka. Stefan si užívá poklidný život na louce s knížkou v ruce a se spoustou volného času dokud se jeho otec nerozhodne Stefana oženit. Vybere mu Stefanovu bývalou kamarádku z dětství –  Rosalyn, Stefan z toho nebyl moc nadšený, ale nechtěl se s otcem hádat a tak nakonec souhlasil, že si Rosalyn vezme. Stefanův otec se rozhodl, žek sobě nastěhuje mladého sirotka – krásnou Katherine. Po městě  začali kolovat zvěsti, že nějaké “ zvíře “ útočí na okolní zvěř. Stefan ví, že by měl Rosalyn milovat, ale když Katherine byla tak krásná a trávil s ní čas daleko raději než s Rosalyn. Na zasnubovací oslavu přijel z války i Stefanův bratr Damon, který je opakem Stefana . Damon je totiž  víc svobodnější, nezávislejší a tak mu ani nevadí, pohádat se s otcem. Oba bratři se do Katherine zamilují. Na oslavě se Stefan schová v otcově pracovně a čte si, kdzž za ním příjde Kathrine. Po oslavě Stefan najde mrtvou Rosalyn, někdo jí vysál krev. Stefan je zničený a několik dní má depese. Po několika dnech ho z deprese vytáhne Katherine a pozve ho k sobě domů, kde ho kousne. Později i přemění, když ho zrovna kousne, vtrhne  ke Katherine domů Stefanův otec a vrazí do Katherine kůl. Stefana je s Damonem vedle Katherine, která umírá, když v tom zezadu do bratrů vletí kulky z pistole. Zabil je jejich otec. Po několika dnech se oba bratři zbudí u služebné Katherine, která jim vysvětlí, že se stali upíry a musí nosit zvláštní prsten, který pro ně nechala Katherine vyrobit. Spolu  s ním mohou na světlo. Damon je nešťastný a nenávidí Stefana za to, že Katherine zemřela a celý upírský život proklíná, za to Stefan si upírství užívá.

Kniha se mi moc líbila. Jsem raději, když ji vyprávěl Stafan, protože Damona nemám moc ráda a taky, protože kdyby to byly Damonovy deníky, tak bych dokonale znala všechny krčmy, které Damon navštívil 😀 Kniha se mi moc líbila, ikdyž moc upíří deníky ráda nemám. Nejvíce mě v knize asi zaujali části, kde byl Damon s Katherine. Taky se mi moc líbilo, že to prostředí bylo z jiné doby, ze 17. století a né ze dneška. Bylo to zajímavé a kniha mě mile překvapila.

MÉ HODNOCENÍ –    8/10

Zanechat Odpověď

